Schokkende verkooptechnieken bij Goldcar autohuur

Gepubliceerd op 4 september 2019 15:41

Wie soms auto's huurt in Málaga of in andere steden in Europa, weet waarschijnlijk wel dat de prijs met en zonder aanvullende verzekering erg kan verschillen. De Britse consumentenorganisatie Which? is met een verborgen camera op zak langs de autoverhuurders in Alicante en Málaga gegaan en heeft Goldcar op heterdaad betrapt. Ze kwamen leugens en valse informatie tegen.


Spanje autohuur

Slechte ervaringen bij Goldcar

Wil je een auto huren in Málaga, dan willen wij als eerste zeggen dat onze partner Sunnycars al sinds 2013 niet meer met Goldcar werkt. Dit komt deels door de tankregeling full-empty die zij aanbieden, maar ook vooral door de slechte ervaringen.

Tips voor auto huren met Goldcar

De verhalen die rondcirkelen op internet zijn bijvoorbeeld:

  • een week na het inleveren kregen we een afschrijving op de creditcard, na contact opgenomen te hebben bleken er hondenharen in de auto te hebben gezeten; en we hadden geen hond.
  • een paar dagen na het inleveren werd er gezegd dat de tank niet vol zat. En dat terwijl we gewoon wel hebben getankt!
  • de middag nadat we de auto inleverden kregen we een afschrijving van honderden euro's vanwege een vermeende kras op de auto. Daar weten wij niets van!

Wat kun je er tegen doen? Maak altijd een filmpje van de auto! Voordat je de sleutels krijgt en nadat je hem hebt ingeleverd. Van de buitenkant van de auto, van de binnenkant maar ook van hoe de tankstatus is! Zo heb je zelf altijd bewijs dat iets al zo was en kan schade van anderen niet op jou worden verhaald. Zorg er ook voor dat de krasjes die er al op zaten op het bonnetje staan getekend.


Spanje autohuur

Wat proberen ze nog meer?

Bovenstaande bulletpoints zijn algemeen bekend bij autoverhuurders, dus ook bij Goldcar. Dit is echter niet wat Which? op camera heeft gezet. Dat was juist de upselling, het aansmeren van een verzekering met valse verhalen. Schokkende verkooptechnieken staan op de verborgen camera, afkomstig van de luchthavens van Málaga en Alicante.

'Als je onze verzekering er niet bij koopt, ben je alleen gedekt voor schade aan derden. Het volledige schadebedrag kan op jou worden verhaald.'

niet waar, er is een verplichte basisverzekering

'Bij pech onderweg krijg je geen hulp, het tarief voor de sleepdienst kan bijna 10 euro per kilometer zijn'

niet waar, alleen als het technisch mankement echt jouw schuld is zul je hier voor moeten betalen

'Wij werken niet samen met andere verzekeraars, jouw eigen verzekerispolis is niet geldig'

niet waar, je zult het bedrag echter wel moeten voorschieten maar jouw eigen verzekering betaald gewoon uit

'Je krijgt de auto niet mee tenzij je er een verzekering bijkoopt'

Als je al hebt betaald, kunnen ze het niet doen. Een extra verzekering is optioneel in Europa.

'Je zult een hoge borg moeten betalen'

dit is waar, bedragen tot 2500 euro kunnen worden geblokt op de creditcard

Het is wel duidelijk, ze probeerden van alles. Afijn, bekijk het zelf maar op de video! Dit gedoe heb je dus niet bij een auto huren via Sunnycars!


«   »